جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هولد شدن نمره تافل به چه معناست؟ نحوه اعتراض به کنسل شدن نمره تافل

درصد زیادی از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، در آزمون تافل شرکت می‌کنند تا یک کارنامه معتبر در تعیین سطح زبان انگلیسی داشته باشند. این آزمون برای همه افرادی که به دنبال دریافت ویزای کاری، تحصیلی و … هستند، تا حد زیادی کارآمد است. در برخی از مواقع ممکن است به دلیل هولد شدن آزمون تافل، نتیجه دچار مشکل شده و داوطلب نتواند در زمان مقرر شده مدرک خود را دریافت کند. در ادامه با آوای شهیر همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی هولد شدن نمره تافل و نحوه اعتراض به کنسل شدن نمره پرداخته و اطلاعات مورد نیاز در این باره را در اختیار شما قرار دهیم.

هولد شدن نمره تافل به چه معناست؟

فهرست مطالب

هولد شدن نمره تافل چیست؟

در اغلب مواقع نمرات و نتایج آزمون تافل در بازه زمانی مقرر اعلام شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد تا برای تکمیل پرونده و رزومه خود بتوانند از آن استفاده کنند. از طرفی شرایطی هم وجود دارند که در آن‌ها ممکن است نتایج در بازه زمانی مقرر، منتشر نشوند. این تاخیر به دلیل انجام برخی بررسی‌های بیشتر و اقدامات اداری بوده و در برخی از مواقع می‌تواند تا حدی نگران کننده باشد.

در این حالت کارنامه داوطلب باید در سری اقدامات اداری مورد بررسی قرار بگیرد تا در نهایت تایید یا رد شود. دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند در برخی از مواقع باعث هولد یا حتی بدتر مردود شدن آزمون تافل شوند. مرکز برگزار کننده آزمون معمولا جزئیات این اتفاق را از طریق روش‌های مختلفی مانند ایمیل یا تماس تلفنی، در اختیار داوطلب قرار می‌دهد. در این حالت اعلام نتایج حدود 2 تا 4 هفته طول می‌کشد و داوطلب هیچ چاره‌ای به جز منتظر ماندن نخواهد داشت. هولد شدن نمره تافل به معنای مردود شدن صد درصد نیست؛ بلکه بعد از بررسی‌های انجام شده و برطرف شدن مشکل، امکان قبولی وجود دارد.

دلایل هولد شدن نمره تافل

هولد شدن نمره تافل، به دلایل مختلفی ممکن است برای داوطلب پیش آید. چند نمونه از مهم‌ترین دلایل بروز این حالت به شرح زیر هستند.

  • در صورتی که فرد مشخصات خود را در فرم نام نویسی و یا فرایند ثبت نام به اشتباه وارد کند، نمره تافل برای او هولد شده و درگیر بررسی‌های بیشتر می‌شود.
  • چنانچه داوطلب هزینه آزمون تافل را به دلایل مختلف مانند اختلالات سیستم بانکی و … به صورت کامل پرداخت نکرده باشد، نتیجه آزمون هولد شده و در موعد مقرر منتشر نمی‌شود.
  • چنانچه داوطلب در زمان امتحان از نرم افزارهای غیرمجاز استفاده کند درگیر مشکلات مربوط به هولد شدن نمره تافل می‌شود.
  • تقلب در جلسه امتحان هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل هولد شدن امتحان باشد.
  • در امتحان آنلاین چنانچه سر و صدا در بخش گفتار یا همان اسپیکینگ بیشتر از حالت عادی باشد، نمره داوطلب هولد خواهد شد.

شما می‌توانید با شرکت در دوره تافل iBT و PBT با بخش‌های مختلف این آزمون به طور کامل آشنا شده و احتمال بروز چنین اتفاقی را برای خود کاهش دهید.

اقدامات بعد از هولد شدن نمره تافل

به صورت کلی هولد شدن نمره تافل در شرایطی پیش می‌آید که داوطلب به هر دلیلی از شرایط و قوانین اصلی امتحان سرپیچی کند. از جمله اقدامات مهم و موثری که پس از اطلاع از هولد شدن نمره تافل باید انجام دهید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بعد از اینکه نمره تافل داوطلب هولد شود، مرکز برگزار کننده وظیفه دارد که از طریق تماس تلفنی و یا ایمیل، این موضوع را به داوطلب اطلاع دهد. این موضوع معمولا در همان بازه زمانی اعلام نتایج انجام می‌شود.
  • هولد شدن نمره تافل معمولا به خاطر یکی از دلایل معرفی شده در بخش‌های قبلی پیش می‌آید؛ از این رو لازم است تا تمام بررسی‌های اداری مورد نیاز، سریعا انجام شوند. فرایند تکمیل این بررسی‌ها می‌تواند بین 2 تا 4 هفته طول بکشد.
  • در برخی از مواقع ممکن است بعد از بررسی‌های انجام شده و برطرف شدن مشکلات اداری، نمره داوطلب منتشر شده و بتواند از آن استفاده کند. از طرفی در برخی از مواقع احتمال بلاک شدن در آزمون تافل یا مردود شدن در آن وجود دارد. در این حالت متقاضی باید مجددا در آزمون شرکت کند تا به نتیجه‌ای که در نظر دارد برسد.

برای اینکه بهترین اقدامات پس از هولد شدن نمره تافل را انجام دهید، می‌توانید از مشاوره آزمون تافل در آوای شهیر استفاده کنید تا راهنمایی کامل در این مورد را به شما ارائه دهیم.

نحوه اعتراض به هولد شدن نمره تافل

هولد شدن نمره تافل یک اتفاق ناخوشایند برای داوطلبان بوده و می‌تواند تا حد زیادی بر روی برنامه ریزی‌ها و اقدامات آتی آن‌ها اثرگذار باشد. در صورتی که نمره آزمون شما هولد شده باشد، تا زمانی در دست بررسی‌های اداری باشد، هیچ فرصتی برای اعتراض نخواهید داشت. در واقع اعتراض به هولد شدن نمره تافل هیچ معنایی نخواهد داشت. شما در این حالت فقط می‌توانید اعتراض خود را به صورت شفاهی از طریق مراجعه حضوری به مرکز برگزار کننده آزمون مطرح کرده و تا حدی پیگیر مشکلات باشید. بعد از اینکه مشکلات اداری بررسی شده و نتیجه آن یعنی نمره و یا مردود شدن شما اعلام شد، می‌توانید برای اعتراض اقدام کنید. برای این کار باید مطابق با مراحل زیر اقدام کنید.

  • در ابتدا وارد حساب کاربردی در سایت org شوید.
  • تمام قوانین و شرایط مربوط به اعتراض را بررسی و مطالعه کنید.
  • سپس فرم TOEFL iBT Score Review را تکمیل کنید
  • در قدم بعدی باید برای پرداخت هزینه‌های لازم اقدام کنید.

توجه داشته باشید که اگر بعد هولد شدن نمره تافل، تصمیم به رد شدن نمره شما گرفته شود، امکان اعتراض برایتان وجود نخواهد داشت. در صورتی که دلایل مردود شدن نمره تافل مانند اشتباه در مشخصات، پرداخت هزینه و … در طی پیگیری‌های اداری برطرف شوند و افراد بتوانند نمره خود را بگیرند، تا 30 روز بعد از تاریخ آزمون امکان ثبت اعتراض به نمره را نیز خواهند داشت. لازم به ذکر است که اعتراض به نمره تنها یک بار قابل اجرا بوده و فقط برای بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ پذیرفته شده است. اعتراض برای هر بخش هزینه جدایی به همراه داشته که در صورت پذیرش و افزایش نمره، این هزینه عودت داده می‌شود.

شرکت مجدد در آزمون تافل

در برخی از مواقع، نتیجه هولد شدن نمره تافل و انجام بررسی‌های مربوطه، بلاک شدن از آزمون تافل بوده و متقاضی به هیچ عنوان نمی‌تواند نمره‌ای را دریافت کند. از این رو باید برای ثبت نام در آزمون‌های بعدی اقدام کند. در این حالت هیچ‌گونه محدودیتی برای شرکت در آزمون مجدد وجود ندارد. توصیه می‌کنیم برای کسب نتیجه مطلوب در آزمون تافل، ابتدا دلیل هولد شدن نمره را جویا شوید تا بتوانید بدون مشکل در این امتحان شرکت کنید.

چنانچه شما هم درگیر این مشکل شده‌اید، می‌توانید بعد از گذشت حداقل 12 روز از امتحان قبلی، برای ثبت نام و شرکت مجدد در آزمون اقدام کنید. توجه داشته باشید که برای آزمون مجدد، حتما در روند پرداخت هزینه و وارد کردن اطلاعات، نهایت دقت خود را به کار بگیرید تا هیچ مشکلی پیش نیاید.

سخن پایانی

یکی از مشکلاتی که در آزمون تافل ممکن است پیش آید، هولد شدن نمره تافل است. در بخش‌های قبلی به صورت کلی به دلایل هولد شدن و بلاک شدن در آزمون تافل پرداختیم. نحوه اعتراض به کنسل شدن نمره تافل را نیز مورد بررسی قرار دادیم. معمولا در فرایند هولد شدن نمره، پس از چند روز نمره شما اعلام خواهد شد؛ اما اگر نتیجه آزمون کنسل شد، باید مجددا آزمون بدهید و جایی برای اعتراض وجود ندارد.

سوالات متداول

نتایج بررسی‌های انجام شده بعد از هولد شدن نمره تافل چند روز بعد از امتحان منتشر می‌شوند؟

در این حالت نتایج بررسی‌های انجام‌شده 2 تا 4 هفته بعد از آزمون اعلام می‌شوند.

چگونه از هولد شدن نتیجه امتحان اطلاع پیدا کنیم؟

در صورتی که اعلام نتایج آزمون بیش از حد طول کشیده باشد، احتمال هولد شدن وجود دارد. مرکز برگزار کننده آزمون اطلاعات مرتبط با این موضوع را از طریق تماس تلفنی و یا ایمیل در اختیار شما قرار خواهد داد.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *