جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه دوره تافل چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشید، در ابتدا باید برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنید. یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت، مدرک زبان است. امروزه آزمون‌های مختلفی برای مشخص کردن سطح زبان برگزار می‌شوند که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی، آزمون تافل است. در روند این آزمون میزان توانایی افراد برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای موفقیت در این آزمون و کسب نمره مطلوب، شما نیاز به دوره‌های آموزشی جامع خواهید داشت. در ادامه با آوای شهیر همراه باشید تا توضیحات کاملی درباره هزینه دوره تافل و همه موضوعات مرتبط در اختیار شما قرار دهیم.

هزینه دوره تافل

فهرست مطالب

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون‌هایی است که در راستای سنجش میزان مهارت افراد در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. تافل در واقع شکل مخفف شده عبارت Test of English as a Foreign Language بوده که به معنای آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی است. در روند این آزمون میزان مهارت افراد در سطح دانشگاه‌ها و انواع موسسات آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آزمون تافل چیست؟

این آزمون توسط موسسه ای تی اس – ETS – برگزار می‌شود که اعتبار بسیار بالایی دارد. آزمون تافل در دو نوع کاغذی و اینترنتی بوده که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. آزمون TOEFL در بیش از 9000 دانشگاه و موسسه مختلف در 130 کشور جهان برگزار می‌شود. از این رو تمام متقاضیان می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با این آزمون می‌توانید برای مشاوره آزمون تافل با ما تماس بگیرید.

عوامل موثر بر هزینه دوره تافل

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای شرکت در آزمون تافل باید بدانید، هزینه‌های پرداختی مربوط به آن است. اگر بخواهیم هزینه‌های مورد نیاز برای شرکت و موفقیت در این آزمون را دسته بندی کنیم، باید آن‌ها را در دو دسته مختلف قرار دهیم. دسته اول مربوط به هزینه ثبت نام در آزمون بوده و دسته دوم شهریه دوره آموزشی تافل است. هزینه دوره آموزشی تافل به فاکتورهای مختلفی وابسته است؛ ازجمله مهم‌ترین عوامل مرتبط با این هزینه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

عوامل موثر بر هزینه دوره تافل

کلاس خصوصی یا غیرخصوصی

در صورتی که زمان محدودی برای آموزش دارید یا به هر دلیلی ترجیح می‌دهید که در جلسات عمومی با تعداد افراد زیاد شرکت نکنید، توصیه می‌کنیم کلاس خصوصی را انتخاب کنید. هزینه پرداختی برای دوره خصوصی آموزشی به مراتب بالاتر بوده و شما باید مبلغ بیشتری را در طول آموزش خود پرداخت کنید. بر این اساس نوع کلاس منتخب شما یکی از موثرترین فاکتورها در هزینه دوره آموزش تافل محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشته باشید. کلاس‌های خصوصی و نیمه خصوصی می‌توانند از یک تا چند نفر متغیر باشند. به صورت کلی هر اندازه تعداد نفرات در این جلسات آموزشی بیشتر شود، هزینه پرداختی شما کمتر خواهد شد.

تاثیر مدرس زبان بر روی هزینه دوره تافل

یکی دیگر از عوامل موثر که باید به آن توجه داشته باشید مدرس دوره تافل است. امروزه افراد زیادی در راستای آموزش زبان انگلیسی برای آزمون تافل فعالیت می‌کنند؛ اما هر اندازه تجربه یک مدرس بیشتر بوده و میزان رضایت بالاتری از شاگردان قبلی خود داشته باشد، هزینه دوره افزایش پیدا می‌کند. توصیه می‌کنیم برای کسب نتیجه مطلوب و عملکرد بهتر در آزمون تافل، زیر نظر اساتید مجرب و سطح بالا آموزش ببینید. در این حالت تمام نکات امتحانی و مهم به خوبی آموزش داده شده و می‌توانید با تسلط بیشتری در آزمون شرکت کنید.

آموزشگاه برگزارکننده دوره تافل

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که برای محاسبه هزینه دوره تافل باید به آن توجه داشته باشید، آموزشگاه زبان منتخب است. در حال حاضر آموزشگاه‌های متعددی در سطح شهرها فعالیت می‌کنند. اغلب این آموزشگاه‌ها ادعاهای بسیار زیادی برای آموزش تافل و آیلتس دارند. توصیه می‌کنیم ثبت نام خود را در آموزشگاه‌های معتبر انجام دهید که سطح بالاتری در روند آموزش دارند. البته هزینه دوره TOEFL در آموزشگاه‌های معروف و به نام بالاتر از آموزشگاه‌های معمولی است. به صورت کلی، قبل از انتخاب و ثبت نام در آموزشگاه، تحقیقات گسترده‌ای انجام داده و سپس تصمیم نهایی را بگیرید.

تاثیر ساعات آموزش در هزینه دوره آموزشی تافل

برای اینکه بتوانید عملکرد مطلوب و مناسبی در روند آموزش برای آزمون تافل داشته باشید، باید زمان زیادی را برای این کار اختصاص دهید. در بهترین حالت توصیه می‌شود که حداقل بیش از 100 ساعت را صرف آموزش اساسی و کامل آزمون تافل کنید. طبیعتا برای شرکت در جلسات آموزشی طولانی مدت و ساعت‌های بالا، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. از این رو می‌توانیم نتیجه بگیریم که شهریه دوره آموزشی تافل تا حدی زیادی به تعداد ساعات آموزشی گذرانده شده نیز وابسته است.

کتاب‌ها و پکیج‌های آموزشی

یکی دیگر از مواردی که در دوره آموزشی تافل به آن نیاز دارید تا بتوانید عملکرد خوب و مطلوبی داشته باشید انواع کتاب، پکیج و منابع آموزشی است. برای دسترسی به این منابع و خرید کتاب‌ها شما باید هزینه مورد نیاز را پرداخت کنید. طبیعتا برای دسترسی داشتن به منابع گسترده‌تر، هزینه پرداختی شما هم بیشتر خواهد شد. از این رو می‌توانیم ادعا کنیم که شهریه دوره آموزشی تافل تا حد زیادی به منابع مطالعاتی در این دوران نیز وابسته است.

سرفصل‌های آموزشی

دوره آموزش تافل بسیار گسترده بوده و شامل موارد متعدد و گوناگونی می‌شود. در واقع شما برای موفقیت در این دوره، نیاز به اطلاعات دقیقی دارید تا بتوانید نمره قابل قبول و مناسبی را دریافت کنید. در این بخش به معرفی برخی از اهداف و سرفصل‌های آموزشی در این دوره می‌پردازیم.

  • آموزش لغات ضروری همراه با افزایش دامنه لغات
  • آشنایی با ساختار کلی آزمون تافل برای موفقیت مطلوب‌تر
  • تقویت سطح زبان عمومی
  • آموزش مهارت‌های چهارگانه به صورت کامل
  • معرفی انواع کتاب‌های کمک آموزشی

هرچه سرفصل‌ها تخصصی‌تر شوند، هزینه کلاس هم بالاتر می‌رود. برای مثال، هزینه دوره تخصصی اسپیکینگ یا لیسنینگ تافل ممکن است از دوره کلی سنگین‌تر باشد. اما شما می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه‌ها، ابتدا یک دوره جامع را پشت سر گذاشته و سپس در دوره تصحیح رایتینگ تافل یا دیگر دوره‌های مقطعی شرکت کنید تا اشکالاتتان برطرف شود.

مزایای دوره های آموزشی تافل

شرکت در دوره آموزشی تافل مزایای زیادی برای کاهش هزینه‌های شما به همراه دارد و کمک می‌کند که با صرف هزینه کم، نتیجه بهتری را به دست آورید. در این بخش چند نمونه از اصلی‌ترین مزایای شرکت در این دوره‌ها را معرفی می‌کنیم.

مزایای دوره های آموزشی تافل

  • بررسی تمام نقاط ضعف و قوت داوطلب
  • استفاده از بهترین و جدیدترین متدها، کتاب‌ها و روش‌های آموزشی دنیا
  • مشاوره و برنامه‌ریزی منسجم و اصولی همراه با منابع جدید
  • استفاده از آزمون‌های استاندارد برای سنجش مهارت‌های داوطلب
  • کلاس‌های با امکانات سمعی و بصری جدید و مدرن
  • برنامه ریزی دقیق برای جلوگیری از هدر رفتن وقت

سخن پایانی

مدرک زبان یکی از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز در رزومه افرادی است که اقدام به مهاجرت کرده‌اند. تفاوتی نمی‌کند نوع مهاجرت شما تحصیلی، کاری و … باشد؛ در هر صورت به یک مدرک زبان معتبر نیاز دارید تا از سمت سفارت کشور مربوطه پذیرفته شوید. یکی از معتبرترین آزمون‌هایی که امروزه برای سنجش مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی در سرتاسر دنیا برگزار می‌شود آزمون تافل است. برای موفقیت در این آزمون، شما باید در دوره‌های مربوطه شرکت کنید. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به بررسی هزینه دوره تافل، عوامل موثر در این باره، مزایای شرکت در این دوره‌ها و همچنین سرفصل‌های پوشش داده شده در آن‌ها پرداختیم.

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

هزینه این آزمون در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت بوده، اما در ایران باید مبلغی در حدود 260 دلار برای شرکت در آزمون پرداخت کنید.

مدت زمان دوره آموزش تافل چقدر است؟

مدت زمانی که شما صرف آموزش برای آزمون تافل می‌کنید به عوامل متعددی از جمله استعداد، تلاش، ساعت‌های مطالعه روزانه، روش آموزشی، منابع و کتاب‌های در دسترس و ... وابسته است. بر این اساس نمی‌توانیم زمان مشخصی را برای این دوره آموزشی اعلام کنیم.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *