جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نمونه سوالات آزمون آیلتس جنرال

پیدا کردن نمونه سوالات آزمون آیلتس جنرال برای موفقیت زبان‌آموزان در امتحان اصلی، تاثیر به سزایی دارد. آن‌ها با مطالعه این نمونه سوالات متوجه می‌شوند که تا چه حد باید برای موفقیت در این آزمون و کسب نمره مورد نظرشان تلاش کنند و همچنین می‌توانند سطح علمی و مهارت‌های خود را محک بزنند. اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس جنرال را دارید و می‌خواهید با سبک سوالات آزمون آشنا شوید در ادامه این مطلب از آوای شهیر با همراه باشید.

نمونه سوالات آزمون آیلتس جنرال

فهرست مطالب

آزمون آیلتس جنرال چیست؟

بهتر است قبل از معرفی سبک آزمون و نمونه سوالات آن، توضیح دهیم که اصلا منظور ما از آزمون آیلتس جنرال چیست؟ افرادی که قصد دریافت ویزای مهاجرت یا مجوزهای شغلی را داشته باشند، باید این آزمون را بدهند؛ یعنی به طور کلی برای مقاصد غیرآکادمیک نیاز به دریافت نمره آیلتس جنرال است. این آزمون چهار بخش Listening، Writing، Speaking و Reading را شامل می‌شود. تنها تفاوت آزمون جنرال با آکادمیک در بخش‌های ریدینگ و رایتینگ آن است.

نمونه سوالات بخش لیسنینگ آزمون آیلتس جنرال

این بخش از 40 سوال تشکیل شده است و چهار متن ضبط‌شده برایتان پخش می‌شود؛ در نتیجه شما باید به سوالات  مرتبط با آن‌ها پاسخ دهید. شما تنها یک بار اجازه دارید که به هر متن گوش دهید. در متن صوتی اول، گفتگوی بین دو نفر را می‌شنوید که درباره یک مسئله اجتماعی روزمره صحبت می‌کنند. متن صوتی دوم یک مونولوگ درباره یک مسئله اجتماعی روزمره است و برای مثال می‌تواند یک سخنرانی درباره امکانات شهری یا محلی باشد. متن صوتی سوم، مکالمه بین چند نفر است که در رابطه با یک موضوع تحصیلی یا آموزشی صحبت می‌کنند. متن صوتی چهارم یک مونولوگ در رابطه با یک مسئله دانشگاهی است. شما برای پاسخ دادن به سوالات لیسنینگ 30 دقیقه زمان دارید.

نمونه سوالات بخش لیسنینگ آزمون آیلتس جنرال

نمونه سوالات آیلتس جنرال در بخش لیسنینگ به این صورت می باشند:

  • سوالات چندگزینه‌ای: در این سوالات شما باید گزینه صحیح را علامت بزنید. برای مثال ممکن است جمله‌ای ناقص باشد و باید از میان گزینه‌ها جواب درست را انتخاب کنید.
  • سوالات مرتبط با خواندن نقشه یا نمودار جریان زمانی: در این نوع سوالات به شما یک نقشه یا شکل داده می‌شود و از شما می‌خواهند متناسب با چیزی که می‌شنوید، آن را کامل کنید. در این نمونه سوالات حتما به محدودیت کلمات و انتخاب کلمات مناسب دقت کنید.
  • سوالات تطبیقی: در این نوع سوالات باید به لیستی از موارد پخش شده با دقت گوش کنید و آن‌ها را با موارد نوشته شده تطبیق دهید. برای مثال زمان‌ها را با وقایع تطبیق داده یا لیست غذاها را با ملیت هریک از آنها!
  • سوالات مربوط به تکمیل جملات: در این سوالات وظیفه شما تکمیل جملات ناقص است که به صورت جای خالی مطرح می‌شوند و نوشتن املای صحیح هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • سوالات مربوط به جدول و نمودار: در سوالات مربوط به جدول و نمودار، پاسخ به طور مستقیم از فایل‌های صوتی پخش می‌شود و شما تنها باید خوب گوش دهید. این در حالی است که در دیگر نمونه سوالات آیلتس جنرال، از مترادف‌ها در متن استفاده شده است.

نمونه سوالات بخش Writing آزمون آیلتس جنرال

در این بخش از آزمون شما باید بر اساس موضوع داده شده، متنی بنویسید. این بخش شامل دو تسک می‌شود که در تسک اول باید در مورد موضوع مشخص شده و در مدت‌زمان 20 دقیقه نامه‌ای بنویسید. تسک دوم نسبت به تسک اول سخت‌تر است و باید در آن به بحث در مورد یک استدلال یا مشکل بپردازید. تسک دوم را باید در مدت زمان 40 دقیقه بنویسید. تسک اول باید حداقل 150 کلمه و تسک دوم حداقل 250 کلمه داشته باشد. برای آشنایی با نمونه سوالات این بخش و نحوه امتیازدهی می‌توانید در دوره تصحیح رایتینگ آیلتس شرکت کنید.

نمونه سوالات بخش Reading آزمون آیلتس جنرال

سوالات بخش ریدینگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توانایی شما را در خواندن متون انگلیسی در سطوح مختلف مورد سنجش قرار می‌دهند. شما بر اساس درکی که از متن‌ها به دست می‌آورید باید به سوالات پاسخ دهید. این بخش شامل 40 سوال است و 60 دقیقه وقت دارید.

نمونه سوالات بخش Reading آزمون آیلتس جنرال

سوالات بخش ریدینگ متغیر هستند و به طور کلی انواع سوالات زیر را شامل می‌شوند:

  • سوالات چندگزینه‌ای که باید بر اساس آن چه که از شما خواسته شده است، گزینه صحیح را انتخاب کنید.
  • سوالات تشخیص نظر و دیدگاه نویسنده که باید با بله یا خیر و داده نشده پاسخ دهید.
  • سوالات تشخیص اطلاعات که باید با جواب‌های درست، نادرست و داده نشده به آن‌ها جواب دهید.
  • سوالات تطبیق سرفصل‌ها که در آن‌ها لیستی از عنوان‌ها نوشته شده و آن‌ها را با اعداد رومی از هم جدا کرده‌اند. هر کدام از این عنوان‌ها مربوط به تیتر یا یکی از پاراگراف‌های متن است. شما باید عنوان صحیح را برای پاراگراف مربوطه انتخاب کنید.
  • سوالات تطبیق اطلاعات که شما وظیفه دارید اطلاعات خاصی را در پاراگراف‌های متن پیدا کنید.
  • سوالات تطبیق پایان جملات که در آن‌ها باید جملات ناقص را بر اساس گزاره‌های داده شده تکمیل کنید.
  • سوالات تطبیق ویژگی‌ها که در آن‌ها باید مجموعه‌ای از اطلاعات را با فهرستی از گزینه‌ها تطبیق دهید.
  • سوالات تکمیل نمودار یا دیاگرام که باید بر اساس متن داده شده، قسمت‌های ناقص نمودار را کامل کنید.
  • سوالات تکمیل جدول، نمودار جریان، خلاصه و یادداشت که باید با استفاده از کلمات برگرفته شده از متن، خلاصه‌ای که به شما داده شده است را کامل کنید.
  • سوالات تکمیل جملات که در آن‌ها باید جای خالی را با استفاده از کلمات داخل متن کامل کنید.

نمونه سوالات بخش Speaking آزمون جنرال آیلتس

در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس شما باید در حضور یک ممتحن قرار بگیرید. این قسمت به صورت یک مصاحبه بین شما و ممتحن برگزار می‌شود و مدت زمان آن بین 11 تا 14 دقیقه است. بخش اسپیکینگ سه قسمت متفاوت را شامل می‌شود:

  • در قسمت اول شما باید بین 4 تا 5 دقیقه به معرفی خود بپردازید.
  • در بخش دوم به شما یک موضوعی داده می‌شود که باید در مدت دو دقیقه بر اساس نکات گفته شده به آن پاسخ دهید.
  • در قسمت سوم سوالات جزئی‌تری درباره موضوع بخش دوم از شما پرسیده می‌شود. ممتحن در مورد موضوع قسمت دوم از شما می‌خواهد تا عمیق‌تر صحبت کنید. در این بخش توانایی شما در تجزیه و تحلیل مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد و بین 4 تا 5 دقیقه زمان خواهد برد.

در صورتی که می‌خواهید نمونه سوالات واقعی آیلتس جنرال در قسمت اسپیکینگ با شما کار شوند، می‌توانید در دوره اسپیکینگ آیلتس آوای شهیر شرکت کنید.

بهترین سایت ها برای پیدا کردن نمونه سوالات آزمون آیلتس جنرال

چند مورد از بهترین سایت‌ها برای نمونه سوالات آزمون آیلتس جنرال عبارتند از:

بهترین سایت ها برای پیدا کردن نمونه سوالات آزمون آیلتس جنرال

  • سایت British Council
  • سایت Combridge English
  • سایت IDP IELTS
  • سایت org
  • سایت IELTS Exam
  • سایت IELTS Essential
  • سایت Road To IELTS

موفقیت در آزمون آیلتس جنرال

راهکارهای مختلفی برای موفقیت در آزمون آیلتس جنرال وجود دارند. کتاب‌های بسیاری برای تقویت مهارت‌های چهارگانه این آزمون نوشته شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. البته شرکت در کلاس آیلتس جنرال می‌تواند بهترین گزینه باشد؛ چرا که اصول و نکات کلیدی برای موفقیت در این آزمون توسط اساتید مجرب به شما آموزش داده می‌شوند. حتی اگر احساس می‌کنید که تنها در مهارت اسپیکینگ یا ریدینگ مشکل دارید و عملکرد شما در دیگر مهارت‌ها عالی است، می‌توانید تنها در کلاس مربوط به آن مهارت شرکت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به بررسی نمونه سوالات آزمون آیلتس چنرال در بخش‌های مختلف پرداخته و منابع معتبری را برای دسترسی به نمونه سوالات واقعی به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید با استفاده از خدمات آوای شهیر و کلاس‌های آموزشی تخصصی ما، بهترین نمره را در آزمون‌های بین المللی زبان بگیرید و به راحتی مسیر خود را برای رسیدن به این هدف طی کنید.

آزمون آیلتس جنرال شامل چند بخش است؟

این آزمون چهار بخش ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ را شامل می‌شود.

چگونه می‌توان به نمونه سوالات آزمون آیلتس جنرال دسترسی داشت؟

برای دسترسی به نمونه سوالات آزمون آیلتس می‌توانید به وب‌سایت‌ها مراجعه کرده، کتاب‌هایی را که با محوریت آیلتس جنرال نوشته شده‌اند، بخوانید یا در کلاس و دوره شرکت کنید.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *