جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون آیلتس

یکی از مهم‌ترین مراحلی که در روند مهاجرت باید پشت سر بگذارید، شرکت در آزمون تعیین سطح زبان است. فرقی نمی‌کند مهاجرت شما کاری، تحصیلی و … باشد، در هر صورت باید در این آزمون شرکت کرده و تلاش کنید تا نمره مطلوبی از آن به دست آورید. اگر قصد داریم به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کرده و یا به صورت کلی زبان انتخابی شما انگلیسی است، باید در آزمون آیلتس شرکت کنید. از این رو لازم است پیش از زمان برگزاری امتحان، روند ثبت نام در آن را پشت سر بگذارید. در ادامه با آوای شهیر همراه باشید تا به صورت کلی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آیلتس و نحوه ارائه آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون آیلتس

فهرست مطالب

فرم IELTS Application Form

این فرم در واقع همان فرم ثبت نام در آزمون آیلتس بوده که همه متقاضیان برای نام نویسی در این امتحان، باید برای تکمیل آن اقدام کنند. دسترسی به این فرم معمولا از طریق سایت ثبت نام آیلتس امکان پذیر است؛ اما موسسات برگزار کننده هم آن را به صورت کاغذی در اختیار شما قرار می‌دهند. با مطالعه صفحه سوالات متداول آزمون آیلتس می‌توانید بسیاری از ابهامات خود را در این زمینه برطرف کنید.

مدرک شناسایی

بدیهی است که اولین و مهم‌ترین مدرک مورد نیاز برای ثبت نام آیلتس، یک مدرک شناسایی معتبر است. در این حالت شما می‌توانید از پاسپورت، گواهینامه و یا کارت ملی خود استفاده کنید. از آنجایی که آزمون آیلتس یک امتحان بین‌المللی بوده و اعتبار بسیار بالایی دارد، توصیه می‌کنیم انتخاب شما پاسپورت باشد. توجه داشته باشید که در این حالت باید حداقل 6 ماه تا زمان انقضای پاسپورت شما باقی مانده باشد تا بتوانید از آن برای ارائه مدارک استفاده کنید.

کپی رنگی از مدرک شناسایی

از دیگر مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون آیلتس باید به عکس رنگی از مدرک شناسایی اشاره کنیم. این کپی باید کیفیت بالایی داشته باشد تا تمام اطلاعات درج شده در بخش‌های مختلف آن به خوبی دیده شوند. در این بخش ارائه اسکن رنگی از صفحه اول و دوم پاسپورت و همچنین اسکن رنگی کارت ملی هوشمند الزامی است. در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند، می‌توان اسکن شناسنامه و یا گواهینامه هوشمند را ارائه داد.

عکس پرسنلی شخصی

دیگر مدرک لازم برای ثبت نام آزمون آیلتس، یک عکس پرسنلی رنگی است. عکس انتخاب شده در این حالت باید دارای اندازه و فرمت مشخصی باشد. به صورت کلی این فاکتورها توسط مراکز برگزاری آزمون تعیین و اعلام می‌شوند. برخی از مراکز برگزاری آزمون هم ممکن است هیچ عکس پرسنلی درخواست نکنند؛ چراکه در روز آزمون توسط دوربین‌هایی که در آنجا قرار دارد، از شما عکس برداری خواهد شد. از این رو نیاز به عکس پرسنلی، کاملا وابسته به مرکز برگزاری آزمون است.

شماره تلفن

در این بخش نیاز به یک شماره تلفن همراه معتبر و همواره در دسترس خواهید داشت. این شماره برای برقراری ارتباطات ضروری و تائید هویت شما مورد استفاده قرار گرفته و اهمیت بسیار بالایی دارد. مهم است که این شماره تلفن به نام شما باشد.

آدرس ایمیل

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل واردشده در این بخش هم باید معتبر باشد تا برای ارتباط با شما و ارسال اخبار و اطلاعات جدید، مورد استفاده قرار بگیرد.

اطلاعات شخصی

علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت‌های قبلی، در روند ثبت نام آزمون آیلتس ممکن است اطلاعات شخصی دیگری هم مانند آدرس، کد پستی، تاریخ تولد و شماره موبایل از شما خواسته شود. ثبت این اطلاعات برای تائید هویت شرکت کننده الزامی بوده و باید به درستی انجام شود.

مدارک مربوط به پرداخت هزینه

آزمون آیلتس هزینه مشخصی دارد که شما می‌توانید بسته به مرکز برگزاری امتحان، به صورت الکترونیکی و یا آفلاین برای پرداخت آن اقدام کنید. حتما رسید پرداخت را پیش خود نگه دارید و یک کپی رنگی باکیفیت از آن بگیرید.

در نهایت با تائید اطلاعات و مدارک ارسال شده، روند ثبت نام شما به صورت کامل انجام خواهد شد و می‌توانید در موعد مقرر، در آزمون شرکت کنید.

نکات پیش از ثبت نام آزمون آیلتس

قبل از اینکه اقدام به ثبت نام در آزمون آیلتس کنید، لازم است به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید تا بتوانید فرایند ثبت نام خود را سریع‌تر پشت سر بگذارید. در این بخش به معرفی این نکات می‌پردازیم تا شما با آگاهی بیشتری روند نام نویسی خود را شروع کنید.

مشخص کردن نوع آزمون

همه متقاضیان آزمون آیلتس می‌دانند که این امتحان در دو نوع جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. آزمون جنرال مخصوص افرادی است که به دنبال مهاجرت کاری هستند؛ اما آیلتس آکادمیک برای مهاجرت تحصیلی مناسب است. شما می‌توانید با شرکت در دوره آکادمیک آیلتس بهترین نمره را در این آزمون کسب کنید.

تهیه مدارک شناسایی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم به بررسی این موضوع پرداختیم، برای تکمیل ثبت نام آزمون آیلتس، شما نیاز به ارائه مدارک خاصی دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به یک مدرک شناسایی معتبر، کپی رنگی و عکس پرسنلی اشاره کنیم. از این رو باید قبل از اینکه فرایند ثبت نام را شروع کنید، این مدارک را جمع آوری کرده و در دسترس داشته باشید.

مشخص کردن تاریخ و مکان آزمون

آزمون آیلتس در تاریخ‌های متنوعی برگزارشده که شما بسته به برنامه ریزی خود، می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. به صورت کلی سازمان آیلتس، دارای موسسه‌ها و مراکز متعددی در سراسر جهان است. از این رو شما با شناسایی مراکز آزمون، می‌توانید محل برگزاری امتحان خود را مشخص کنید. امکان شرکت در آزمون آیلتس در کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات، آذربایجان و … نیز وجود دارد. در این حالت باید برنامه‌ریزی‌های مربوط به سفر و تهیه بلیت را نیز انجام دهید.

پرداخت هزینه

پرداخت هزینه این آزمون اصول خاص خود را داشته و باید به صورت کامل انجام شود. لازم به ذکر است که هزینه آزمون آیلتس بر اساس نوع و مکان برگزاری امتحان می‌تواند متفاوت باشد. از این رو با مشخص کردن این موارد، هزینه قابل پرداخت شما مشخص می‌شود.

کسب آمادگی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از ثبت نام آزمون آیلتس باید در نظر داشته باشید، کسب آمادگی و مهارت قبل از امتحان است. آزمون آیلتس دارای چالش‌ها و پیچیدگی‌های خاصی است. از این رو شما باید یک بازه زمانی مناسب را برای مطالعه و کسب مهارت بپردازید. امروزه موسسه‌های آموزشی و کلاس‌های مختلفی برای آیلتس برگزار می‌شوند که شما می‌توانید با شرکت در آن‌ها به ارتقای سطح خود در زبان انگلیسی بپردازید.

نکات مربوط به مدارک لازم برای آیلتس

برای اینکه اطلاعات ارسال شده به سازمان، مورد تائید قرار گرفته و هیچ اختلال و مشکلی در روند ثبت نام شما پیش نیاید، لازم است تا درباره نکات مربوط به ارائه اطلاعات، آگاهی داشته باشید. در این بخش به بررسی قوانین و دستورالعمل‌های پذیرفته شده در این راستا می‌پردازیم.

  • عکس پرسنلی ارائه شده باید رنگی و دارای فرمت مشخص PNG باشد.
  • مدرک شناسایی انتخاب شده برای ارائه باید معتبر باشد. از مدرکی استفاده کنید که عکس شما بر روی آن قرار داشته باشد. در صورتی که از پاسپورت استفاده می‌کنید، باید حداقل 6 ماه زمان تا پایان اعتبار آن باقی مانده باشد.
  • کیفیت تصاویر ارسال‌شده همه باید بالا باشند تا تمام اطلاعات به وضوح دیده شوند.
  • حجم تصاویر ارسالی باید یک مگابایت یا کمتر باشد.
  • حداکثر رزولوشن مورد قبول برای تصاویر 2000 پیکسل و حداقل رزولوشن 800 پیکسل است.
  • ارسال مدارک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
  • توجه داشته باشید که شما برای ثبت نام در آزمون آیلتس موظف خواهید بود مدارک و اطلاعات را در مدت زمان مشخصی، قبل از برگزاری آزمون ارسال کنید. در صورتی که در ارسال مدارک خود دچار تاخیر شوید، ممکن است ثبت نام شما لغو شده و آزمون به تاریخ دیگری موکول شود.
  • بعد از اینکه تمام مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام آزمون آیلتس را ارائه دادید، باید تاییدیه دریافت اطلاعات را از مراکز برگزاری و همچنین سایت رسمی آیلتس بگیرید. این تاییدیه نشان دهنده ارسال موفق مدارک شما خواهد بود.
  • مدارک اصلی خود را همواره در دسترس داشته باشید، چراکه احتمال درخواست آن‌ها در زمان برگزاری آزمون وجود دارد.

سخن پایانی

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های برگزار شده برای سنجش مهارت زبان انگلیسی افراد بوده که در دو نوع آکادمیک و جنرال بسته به هدف متقاضی، برگزار می‌شود. برای شرکت در این امتحان، باید پروسه ثبت نام خود را از قبل انجام داده باشید. در روند ثبت نام نیاز به ارائه مدارک و اطلاعات خاصی دارید تا احراز هویت شما به درستی انجام شود. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به معرفی و بررسی مدارک لازم برای ثبت نام آیلتس و همچنین مهم‌ترین نکات مورد نیاز در این زمینه پرداختیم. با در اختیار داشتن این اطلاعات شما می‌توانید به راحتی و بدون کمترین مشکل، فرایند ثبت نام خود را پشت سر بگذارید.

سوالات متداول

آیا عکس پرسنلی در تکمیل مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آیلتس الزامی است؟

درخواست عکس پرسنلی بسته به مرکز برگزاری آزمون دارد، اما به صورت کلی در روز برگزاری امتحان، از شما عکس برداری خواهد شد.

چه مدرک شناسایی برای ثبت نام آیلتس می‌توان ارائه داد؟

در بهترین حالت می‌توان پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، کارت شناسایی هوشمند، شناسنامه و یا گواهینامه هوشمند را برای تکمیل ثبت نام ارائه داد.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *