جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای استرالیا آیلتس آکادمیک بهتر است یا جنرال؟

استرالیا به دلیل فرهنگ پر جنب و جوش، مناظر خیره کننده و اقتصاد قوی، مکانی محبوب برای مهاجرت افراد جهت کار و تحصیل است. اما برای مهاجرت به این کشور، هر فردی در ابتدا باید نشان دهد به خوبی به زبان انگلیسی مسلط است و می‌تواند به طور موثر با دیگران ارتباط برقرار کند. این موضوع سبب شده تا افراد زیادی به سمت آزمون آیلتس سوق داده شده و برای بهبود مهارت‌های خود در زبان انگلیسی و کسب نمره قبولی این آزمون، سخت مطالعه کنند. اما سوال اینجا است که برای مهاجرت به استرالیا، آیلتس جنرال بهتر است یا آکادمیک؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است، تا انتها با این مطلب از آوای شهیر همراه باشید.

برای مهاجرت به استرالیا آزمون آیلتس جنرال بهتر است یا آکادمیک؟

فهرست مطالب

معرفی آیلتس آکادمیک  وجنرال برای استرالیا

آزمون آیلتس در دو نوع اصلی آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود که هریک از آنها اهداف متفاوتی دارند؛ به همین دلیل، بیشتر موسسات مهاجرتی هستند که تشخیص می‌دهند کدام نسخه برای متقاضیان مناسب‌تر است؟ ما نیز برای این که بفهمیم از بین آیلتس آکادمیک و جنرال برای استرالیا کدام یک بهتر است، ابتدا باید به طور کلی با این دو آزمون آشنا شویم.

آزمون آیلتس آکادمیک، برای اهداف تحصیلی

بیشتر افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها یا کالج‌های استرالیا را دارند، به سراغ آزمون آیلتس آکادمیک می‌روند. این آزمون در واقع برای سنجش سطح زبان انگلیسی و آمادگی تحصیلی این قشر جامعه طراحی شده و با استفاده از نشریات حرفه‌ای و دانشگاهی، کتاب‌های درسی، مجلات و روزنامه‌ها مهارت زبان انگلیسی آن‌ها در ۴ بخش خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن ارزیابی می‌کند. برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا، شرکت در آزمون آکادمیک آیلتس مناسب است و نمره بالاتر از 6 در همه مهارت‌ها پذیرفته خواهد بود. برای ثبت نام دوره آکادمیک آیلتس در آوای شهیر بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

آزمون آیلتس جنرال، برای اهداف کاری یا دریافت اقامت

اگر قصد شما از دادن آزمون آیلتس، یکی از موارد زیر است، باید برای ورود به استرالیا در آزمون جنرال آیلتس شرکت کنید:

آزمون آیلتس جنرال، برای اهداف کاری یا دریافت اقامت

  • مهاجرت کاری و شروع به کار در یکی از شرکت‌های استرالیایی
  • انجام دورکاری و دریافت پروژه آنلاین از شرکت‌های استرالیایی
  • دریافت اقامت موقت یا دائم برای زندگی و کار در استرالیا
  • شرکت در دوره‌های کارآموزی یا مهارتی در استرالیا

از آنجا که این آزمون بیشتر به مهارت‌های زبان انگلیسی می‌پردازد که در محیط‌های عمومی و در زندگی روزمره کاربرد دارد، کسانی که در آزمون آیلتس جنرال شرکت می‌کنند، بیشتر با زبان مورد استفاده در تبلیغات، کتاب‌های راهنما، نشریات دوره‌ای، اطلاعیه‌ها و غیره سر و کار دارند. برای شرکت در دوره جنرال آیلتس بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

نقش آزمون آیلتس آکادمیک برای مهاجرت به استرالیا

اگر می‌خواهید برای تحصیل در دانشگاه یا سایر موسسات آموزش عالی در یک کشور انگلیسی زبان مثل استرالیا درخواست دهید، شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک برای شما ضروری است. چرا که بیشتر موسسات در استرالیا و نیوزلند برای تحصیل در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به گواهینامه علمی مثل این مدرک آیلتس احتیاج دارند. همچنین اگر دانشجوی رشته‌های علوم پزشکی مثل پزشکی، داروسازی، پرستاری یا مهندسی هستید برای گرفتن ویزای تحصیلی حتما باید مدرک آیلتس آکادمیک را داشته باشید.

نقش آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال برای مهاجرت به استرالیا

نقش آزمون آیلتس جنرال برای مهاجرت به استرالیا

اگر دلایل مهاجرت شما کار، زندگی و یا تحصیل در سطوح پایین‌تر مثل دیپلم باشد، باید به دوره آیلتس جنرال فکر کنید. پس اگر به دنبال درخواست‌ ویزا و استخدام، تحصیل در سطح دبیرستان، شرکت در آموزش‌های غیرآکادمیک مانند دوره‌های حرفه‌ای عملی و مواردی از این قبیل هستید، از بین آیلتس آکادمیک یا جنرال برای استرالیا آموزش جنرال برای شما مناسب‌ خواهد بود.

سخن پایانی

وقتی صحبت از انتخاب بین آیلتس آکادمیک یا جنرال برای استرالیا می‌شود، یک تمایز ساده بین این دو وجود دارد: آزمون آیلتس آکادمیک برای کسی که قصد تحصیل در دانشگاه یا موسسه‌های آموزش عالی انگلیسی زبان را دارد مناسب بوده و آزمون آیلتس جنرال بیشتر برای کسانی که به دنبال مهاجرت به این کشور هستند یا افراد متقاضی تحصیل در سطوح پایین‌تر هستند استفاده می‌شود. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید برای مشاوره آزمون آیلتس با ما در آوای شهیر تماس بگیرید.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *