جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه آزمون آیلتس جنرال

اگر تصمیم دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید، باید بدانید که هنگام برنامه ریزی برای این امتحان عوامل زیادی هستند که حتما باید در نظر بگیرید. از انتخاب مرکز آزمون گرفته تا نوع آزمون آیلتس و هزینه‌هایی که باید بپردازید. البته انتخاب یک مرکز برای شرکت در آزمون و آماده شدن برای امتحان بر اساس هدفی که دارید، چندان سخت نخواهد بود؛ اما متاسفانه هنوز بسیاری از افراد نمی‌توانند برآورد دقیقی از هزینه‌های IELTS داشته باشند. اگر شما قصد شرکت در آزمون آیلتس جنرال را دارید و از بابت هزینه‌ها نگران هستید، ادامه این مطلب از آوای شهیر را بخوانید تا همه آن چیزی را که باید در مورد هزینه آزمون آیلتس جنرال بدانید، بیاموزید.

هزینه آزمون آیلتس جنرال

فهرست مطالب

آشنایی با آزمون آیلتس جنرال

حتما می‌دانید که آزمون آیلتس به عنوان تست بین المللی زبان انگلیسی در سراسر دنیا شناخته می‌شود و هزینه‌های آن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارند. یکی از این فاکتورها، نوع آزمون آیلتس است که داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود تصمیم می‌گیرند در کدام یک شرکت کنند. آزمون جنرال یکی از انواع آزمون آیلتس است که به منظور بررسی مهارت‌های انگلیسی افرادی که برای فرصت‌های شغلی، تجارت و یا زندگی تصمیم به مهاجرت دارند، طراحی شده است. سوالات این آزمون در ۴ بخش خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن ارائه شده که در آزمون جنرال آیلتس سوالات بخش خواندن و نوشتن بر روی زندگی روزمره افراد محلی تمرکز دارند. برای آشنایی بیشتر با این آزمون، می‌توانید جهت رزرو وقت مشاوره آزمون آیلتس با ما تماس بگیرید.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس جنرال

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس جنرال را داشته باشید، اولین هزینه‌ای که باید پرداخت کنید هزینه ثبت نام است. هزینه‌ای که در سال 2024 برای ثبت نام در این امتحان تعیین شده، بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار است که نرخ ریالی آن را باید بر اساس نرخ دلار در تاریخ مورد نظر خود محاسبه کنید. با این حال ممکن است این مبلغ در کشورهای مختلف با اندکی تفاوت همراه باشد. حتی در کشور خودمان ایران نیز با توجه به مراکز گوناگونی که آزمون در آن‌ها برگزار می‌شود، هزینه مقداری متفاوت خواهد بود.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس جنرال

قیمت نسبتا زیاد ثبت نام در آزمون آیلتس در مقایسه با دیگر آزمون‌های بین‌المللی را می‌توان به این خاطر دانست که برای برگزاری آن نیروی انسانی زیادی جهت طراحی سوال در بخش‌های مختلف به کار گرفته می‌شود؛ در حالی که دیگر آزمون‌ها اغلب به صورت کامپیوتری و با حداقل نیروی انسانی برگزار خواهند شد. پس با وجود چنین شرایطی شرکت در آزمون آیلتس جنرال به علت برخورداری از استانداردهای بالا هزینه بیشتری برای داوطلبان به همراه دارد.

 هزینه‌های دیگر آزمون آیلتس جنرال

علاوه بر هزینه ثبت نام، شما باید موارد دیگری را هم در زمان بررسی هزینه آزمون آیلتس جنرال در نظر داشته باشید که عبارتند از:

هزینه‌های دیگر آزمون آیلتس جنرال

هزینه انصراف از آزمون

داوطلبان همگی باید تاریخ امتحان آیلتس خود را به دقت بررسی کرده و مطابق با آن برنامه ریزی کنند؛ با این حال ممکن است شما به عنوان یک شرکت کننده به هر دلیلی تصمیم از شرکت در آزمون منصرف شده باشید. در این صورت اگر بیش از پنج هفته قبل از تاریخ آزمون آیلتس درخواست خود را لغو کنید، 75 درصد هزینه آزمون آیلتس جنرال به شما برگردانده می‌شود.

چه در آزمون آیلتس کامپیوتری شرکت کرده باشید و چه در آزمون کاغذی، در صورتی که آزمون آیلتس را کمتر از پنج هفته قبل از تاریخ آزمون لغو کنید، هیچ هزینه‌ای به شما بازگردانده نمی‌شود. توجه داشته باشید که در صورت عدم شرکت در آزمون نیز هیچ مبلغی به شما عودت داده نخواهد شد. تنها کسانی که تا ۵ روز بعد از تاریخ آزمون گواهی پزشکی ارائه دهند، می‌توانند پس از کسر مبلغی، هزینه آزمون آیلتس جنرال خود را باز پس بگیرند.

هزینه شرکت در آزمون آیلتس در دیگر کشورها

در مواردی ممکن است به دلیل مشکلات جهانی، آزمون آیلتس در ایران برگزار نشود؛ در این صورت شما ناچار خواهید بود به کشورهای دیگری برای شرکت در این آزمون بروید. در نتیجه باید هزینه مسافرت به این کشورها را هم به هزینه آزمون آیلتس جنرال اضافه کنید.

هزینه شرکت دوباره در آزمون

اگر متقاضی نتواند به هر دلیلی نمره لازم برای مقصد مهاجرتی خود را به دست بیاورد و نیاز به شرکت مجدد در آزمون داشته باشد، باید برای درخواست مجدد شرکت در آزمون آیلتس هزینه کامل را پرداخت کند. در واقع از نظر هزینه آیلتس، هیچ تفاوتی بین ثبت نام اولیه و شرکت مجدد در آزمون وجود ندارد. در نظر داشته باشید که در صورت وجود هرگونه مشکل در بینایی، شنوایی یا صحبت کردن باید گواهی از شش هفته قبل به مرکز آزمایش ارسال شود.

هزینه فرستادن کارنامه آیلتس به سازمان‌های مختلف

اگر داوطلب شرکت در آزمون آیلتس جنرال باشید می‌توانید به مدت یک ماه پس از مشخص شدن نتایج، تا ۵ گزارش از نتیجه آزمون خود را برای ارسال به سازمان‌ها و موسسات مختلف دریافت کرده و فقط هزینه پست را پرداخت کنید. اما پس از ۵ نسخه اگر باز هم به نمرات خود احتیاج پیدا کردید، باید برای دریافت هر گزارش اضافی، علاوه بر هزینه پست، حدود ۹۰ هزار تومان دیگر را هم بپردازید.

هزینه اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس جنرال

گاهی اوقات داوطلب نسبت به نمره‌ای که کسب کرده معترض است و درخواست تغییر آن را دارد. خوشبختانه در آزمون آیلتس جنرال شرایطی فراهم شده که تا حداکثر ۶ هفته بعد از اعلام نتایج شرکت‌کننده به نمره خود اعتراض و با پرداخت یک هزینه دوباره ارزیابی شود. هزینه لازم برای این بررسی مجدد چیزی حدود نصف هزینه ثبت نام می‌شود؛ اگر ثابت شود در تصحیح تست خطایی رخ داده است، این هزینه به شخص برگردانده خواهد شد.

هزینه تغییر تاریخ آزمون

اگر می‌خواهید تاریخ آزمون آیلتس خود را تغییر دهید، می‌توانید پس از پرداخت دوباره ۲۰ درصد از هزینه ثبت نام، حداقل پنج هفته قبل از تاریخی که قبلا رزرو کرده بودید، درخواست انتقال روز آزمون را بدهید. این هزینه در واقع قیمت برنامه ریزی مجدد آزمون آیلتس است. همچنین، بنا به دلایلی برخی از تاریخ‌های امتحان آیلتس محبوب‌تر از بقیه هستند؛ به همین خاطر در صورت امکان باید زودتر آن تاریخ‌ها را رزرو کنید. پرداخت دوباره هزینه‌ها جهت برنامه ریزی مجدد آزمون آیلتس در حقیقت نشان دهنده این تضمین است که با همه داوطلبان منصفانه رفتار می‌شود.

روش پرداخت هزینه آزمون آیلتس جنرال

با توجه به این که آزمون آیلتس یک آزمون جهانی است و در سراسر دنیا برگزار می‌شود، هزینه آن نیز باید به صورت ارز بین‌المللی یعنی دلار پرداخت شود. پس اگر قصد شرکت در این امتحان را دارید، حتما باید برای هر نوع هزینه‌ای از قبل یک کارت اعتباری بین المللی مثل مسترکارت تهیه کنید.

سخن پایانی

با خواندن این مقاله نسبتا از تمامی هزینه‌های آزمون آیلتس جنرال مطلع شدید؛ پس تنها کافی است یک تاریخ مشخص در ذهن داشته باشید، بر اساس آن برنامه ریزی کنید و در این مدت تا جایی که می‌توانید پول پس‌انداز کنید. همچنین با شرکت در دوره آیلتس جنرال آوای شهیر هم می‌توانید مهارت خود را افزایش داده و تنها با یک بار شرکت در این آزمون، به نمره دلخواه برسید.

هزینه آیلتس توسط چه سازمانی تعیین می‌شود؟

سازمان IDP در کشور استرالیا این قیمت را برای آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال تعیین می‌کند.

هزینه آزمون آیلتس جنرال برای داوطلبینی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند به چه صورت است؟

هزینه این آزمون در کشورهای خارجی نیز تفاوت چندانی با قیمتی که در ایران گرفته می‌شود نداشته و مبلغی بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ دلار است.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *