جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزیت آزمون ماک آیلتس؛ چرا باید آزمون آزمایشی آیلتس بدهیم؟

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را داشته و مشغول آماده‌سازی خود هستید، قطعا عنوان آزمون ماک آیلتس را تاکنون شنیده‌اید. آزمون ماک یا همان آزمون آزمایشی، یکی از بهترین ابزارها برای کسب نمره مطلوب در آزمون اصلی IELTS بوده که باعث می‌شود با اعتماد به نفس بیشتری در این امتحان شرکت کرده و نتیجه بهتری به دست آورید. در ادامه با سایت آوای شهیر همراه باشید تا بیشتر به بررسی مزیت آزمون ماک آیلتس بپردازیم.

مزیت آزمون ماک آیلتس؛ چرا باید آزمون آزمایشی آیلتس بدهیم؟

فهرست مطالب

آزمون ماک آیلتس چیست؟

آزمون ماک را می‌توانیم به عنوان یک آزمون تمرینی و یا شبیه ساز آیلتس در نظر بگیریم. در واقع هدف از طراحی و برگزاری این امتحان‌ها، آشنایی بیشتر داوطلبان با آزمون آیلتس و همچنین تمرین و آمادگی بیشتر برای شرکت در امتحان اصلی است. آزمون ماک بر اساس قوانین و ساختار آیلتس اصلی برگزار شده و شبیه ساز بسیار خوبی محسوب می‌شود. سوالات و تسک آزمون ماک هم به همان شیوه و شدت سختی خواهند بود تا داوطلبان بتوانند با شرکت در این امتحان، شناخت به مراتب بیشتر و کامل‌تری درباره آیلتس اصلی به دست آورند. درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می‌توانید برای مشاوره آزمون آیلتس با ما تماس بگیرید.

مزایای شرکت در آزمون ماک آیلتس

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که معمولا برای داوطلبان آزمون آیلتس پیش می‌آید، این است که چرا باید در آزمون ماک شرکت کنند؟ در واقع آزمون ماک چه مزایایی دارد؟ شرکت در آزمون ماک می‌تواند به روند آمادگی شما برای آیلتس کمک زیادی بکند؛ از این رو می‌توانیم ادعا کنیم که این آزمون دارای مزایای زیادی برای داوطلبان است. در این بخش به معرفی چند مزیت آزمون ماک آیلتس می‌پردازیم.

شناسایی نقاط قوت و ضعف برای شرکت در IELTS

یکی از اصلی‌ترین مزایای شرکت در آزمون ماک آیلتس، کسب اطلاعات بیشتر و ارزیابی نقاط ضعف و قوت است. شدت سختی سوالات در آزمون ماک، کاملا مشابه با آیلتس اصلی خواهد بود. همچنین ساختار آن‌ها و نحوه سنجش مهارت‌های مختلف نیز در این آزمون شباهت بسیار زیادی به آیلتس اصلی دارد. بر این اساس شما با شرکت در این امتحان می‌توانید شناخت بیشتر و بالاتری درباره نقاط ضعف و قوت خود به دست آورید.

در این حالت متوجه می‌شوید که پاسخ به کدام بخش و کدام سوالات برای شما ساده‌تر بوده و در کدام بخش، چالش‌های بیشتری پیش رو دارید. چنانچه به تازگی قصد آمادگی برای آزمون آیلتس را کرده‌اید، شرکت در این امتحان می‌تواند سطح واقعی شما را نشان دهد تا بر این اساس برنامه‌ریزی مطالعات خود را انجام دهید. می‌توانید استراتژی مناسبی برای برنامه‌ریزی، مدیریت زمان، سرعت مطالعه و … را نیز به دست آورید.

آشنایی با قالب آزمون آیلتس

عدم شناخت کافی آزمون آیلتس، باعث می‌شود تا بسیاری از داوطلبان نتوانند درک درستی از سوالات داشته باشند و با استرس بیشتری در جلسه امتحان حاضر شوند. شرکت در امتحان آزمایشی، باعث می‌شود تا شما به درستی با ساختار اصلی این امتحان آشنا شوید. تمام جزئیات امتحان شبیه ساز، مشابه با نسخه اصلی بوده و باعث می‌شود تا در روز امتحان، آشنایی بیشتری با سوالات داشته باشید. در این حالت با زمان‌بندی و بهترین روش برای پاسخ دادن به سوالات آشنا شده و می‌توانید شانس موفقیت خود را به میزان چشمگیری ارتقا دهید.

بهبود نمره کسب شده در آزمون اصلی آیلتس

دیگر مزیت آزمون ماک آیلتس، ارتقا نمره و کسب نتیجه بهتر در امتحان اصلی است. شما در این امتحان با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود و برنامه‌ریزی دقیق برای ارتقای مهارت‌ها، می‌توانید به مرور زمان سطح و نمره خود را ارتقا دهید. برطرف کردن اشکالات و مطالعه هدفمند از جمله اقداماتی هستند که داوطلب در این زمینه انجام داده و می‌تواند به نتیجه بهتری دست پیدا کند. دادن این آزمون در کنار شرکت در دوره آیلتس آکادمیک می‌تواند به شما برای گرفتن پذیرش بهتر کمک کند.

صرفه جویی در هزینه ها

مهم‌ترین مزیت شرکت در آزمون ماک آیلتس، صرفه جویی در هزینه‌هاست؛ زیرا هزینه آزمون ماک در مقایسه با امتحان اصلی کمتر است. پس می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر، اطلاعات خوبی را درباره سطح خود به دست آورید و برنامه ریزی درستی برای آزمون اصلی داشته باشید.

استفاده از نتایج کارنامه تحلیلی

در صورتی که بتوانید آزمون ماک آیلتس خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که کارنامه تحلیلی داشته باشد، می‌توانید از اطلاعات موجود در کارنامه هم برای ارتقای سطح خود استفاده کنید. مصحح‌های آزمون ماک تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بر اساس استانداردهای آزمون آیلتس برای هر بخش نمره لازم را در نظر بگیرند. از این رو با تحلیل و نمره‌ای که این افراد برای هر بخش در نظر می‌گیرند، شما می‌توانید عملکرد خود را به صورت کامل بسنجید و برای ارتقای آن اقدامات لازم را انجام دهید.

افزایش اعتماد به نفس

دیگر مزیت آزمون ماک آیلتس، بالا بردن میزان اعتماد به نفس متقاضی است. چنانچه بتوانید با مطالعه و تمرین، نتایج خوبی را در آزمون ماک به دست آورید، اعتماد به نفس شما در روز برگزاری آیلتس اصلی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. بر این اساس بدون استرس و حتی غافلگیری از ساختار و نوع سوالات، می‌توانید در امتحان آیلتس شرکت کرده و عملکرد بهتری در پاسخ‌دهی به سوالات داشته باشید.

بهترین زمان برای آزمون ماک آیلتس

توصیه می‌کنیم از زمان شروع مطالعه برای آیلتس، به صورت مکرر در آزمون‌های ماک و آزمایشی شرکت کنید. در این حالت می‌توانید از مزایای متعدد این آزمون، بیشتر بهره‌مند شوید. برای اینکه بتوانید بهترین زمان‌های شرکت در این امتحان را شناسایی کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید.

مراحل نهایی آمادگی برای آزمون

یکی از بهترین موقعیت‌ها برای شرکت در آزمون ماک، کمی مانده به آزمون واقعی است. در این موقعیت شما تسلط نسبتا کافی و بالایی به مطالب آزمون داشته و می‌توانید سطح واقعی خود را با این امتحان بسنجید.

پیش از مهلت ثبت نام آزمون واقعی

توجه داشته باشید که بهترین زمان برای شرکت در آزمون ماک آیلتس، قبل از مهلت ثبت نام آزمون واقعی است. در این حالت می‌توانید عملکرد خود را در آزمون ماک ممکن ارزیابی کنید. در صورتی که نیاز به تقویت بیشتر داشته باشید، آزمون را ثبت نام نکرده و تاریخ امتحان را عقب می‌اندازید تا بتوانید نتیجه بهتری در آن دریافت کنید.

توجه به برنامه روزانه

آزمون ماک را برای روزی انتخاب کنید که تمرکز و انرژی بیشتری داشته و احساس خستگی نمی‌کنید. در روزهای پر مشغله که دلسرد و خسته هستید، شرکت در امتحان ماک آیلتس، نمی‌تواند ایده خوب و مناسبی برای شما باشد.

بعد از اینکه در آزمون ماک شرکت کردید، زمان کافی برای تحلیل نتایج و عملکرد خود بگذارید. از این طریق می‌توانید اطلاعات بیشتر و کامل‌تری درباره نقاط قوت و ضعف خود به دست آورده و بیشتر از مزیت آزمون ماک آیلتس بهره‌مند شوید. در بهترین حالت موقعیتی را انتخاب کنید که بتوانید با آرامش و تمرکز بالا در آزمون شرکت کنید.

محل برگزاری آزمون ماک

از دیگر سوالاتی که معمولا برای متقاضیان آزمون آیلتس پیش آمده و نیاز به بررسی بیشتر دارد، محل برگزاری آزمون ماک آیلتس است. امروزه روش‌های مختلفی وجود دارند که شما از طریق آن‌ها می‌توانید برای شرکت در آزمون ماک اقدام کنید. این آزمون در انواع مراکز آموزشی، مدارس زبان، وب سایت‌های معتبر مختلف و انواع پلتفرم های آموزشی برگزار می‌شود. از این رو شما می‌توانید به راحتی به این امتحان دسترسی داشته و در آن شرکت کنید. حالت آنلاین آزمون ماک به شما کمک می‌کند تا با مدل آزمون آیلتس کامپیوتری هم آشنا شده و اطلاعات بیشتری درباره آن داشته باشید.

ویژگی های یک آزمون ماک معتبر

همانطور که اشاره کردیم، از طریق روش‌های مختلفی شما می‌توانید در آزمون ماک شرکت کنید؛ اما باید یک موسسه معتبر را برای این کار انتخاب کنید. از جمله ویژگی‌های یک آزمون ماک معتبر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • داشتن ساختار کاملا مشابه با آزمون آیلتس
  • داشتن تعداد سوالات برابر با آیلتس
  • استفاده از سوالات واقعی و تائید شده توسط شورای بریتانیا
  • ارائه جزئیات آزمون بعد از امتحان
  • ارائه کارنامه تحلیلی
  • نمره دهی بر اساس استانداردهای آزمون آیلتس
  • تامین شرایط مشابه با آزمون

سخن پایانی

برای کسب نتیجه بهتر در آزمون IELTS، حتما در امتحان‌های شبیه‌سازی که به عنوان آزمون ماک شناخته می‌شوند، شرکت کنید. این امتحان‌ها ساختار کاملا مشابهی به آیلتس داشته و با هدف آشنایی بیشتر داوطلب طراحی شده‌اند. در بخش‌های قبلی با چند مزیت آزمون ماک آیلتس آشنا شدیم تا شما بتوانید به صورت هدفمند در این امتحان شرکت کرده و نتایج خوبی را کسب کنید. نحوه شرکت در آزمون ماک، محل برگزاری و همچنین اصلی‌ترین ویژگی‌های این امتحان را نیز بررسی کردیم.

سوالات متداول

ساختار آزمون ماک به چه صورت طراحی شده است؟

ساختار این آزمون کاملا مشابه با آزمون آیلتس بوده و چینش و تعداد سوالات نیز مشابه با آزمون آیلتس طراحی شده است.

آیا تنها یک بار باید در آزمون ماک شرکت کنیم؟

توصیه می‌کنیم پس از کسب آمادگی لازم برای آزمون، به صورت مکرر و برای بررسی میزان پیشرفت خود، در بازه‌های زمانی مشخصی در این آزمون شبیه‌ساز شرکت کنید.

سایر مقالات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *